Articole

A mai trecut o vară… litoralul rămâne neschimbat

Vara a trecut, lumea a luat cu asalt drumurile spre mare, hotelierii şi patronii de localuri de pe litoral au mai câştigat ceva bani, dar neregulile continuă. Turismul litoral este în continuare slab reglementat, ceea ce le permite afaceriştilor să ofere servicii proaste contra unor costuri vizibil umflate. Ştim cu toţii că nu putem vorbi de un raport calitate-preţ echitabil în ceea ce priveşte produsele sau serviciile de pe litoralul românesc, însă prezenţa sistematică a acestor deficienţe afectează serios credibilitatea agenţilor comerciali.

Ieri a avut loc închiderea oficială a Comandamentului Litoral 2011, desfăşurat în perioada 1 iulie-31 august. În numai două luni, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au primit 214 reclamaţii din partea consumatorilor, care reclamă calitatea produselor achiziţionate, precum şi a serviciilor oferite de hotelieri şi agenţii comerciali. Conform ANPC, în urma celor 570 de controale efectuate în unităţile de profil au fost aplicate 461 de sancţiuni contravenţionale, din care 421 de amenzi, a căror valoare totală depăşeşte 699.700 lei. Au fost sesizate nereguli şi în comercializarea produselor, drept pentru care au fost retrase din vânzare produse în valoare de 80.617 lei.

Preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu a ţinut însă să precizeze că deşi numărul turiştilor este mai scăzut în această perioadă, acţiunile de control vor continua, pentru ca drepturile consumatorilor să fie protejate. Odată cu debutul programelor de tratament adresate pensionarilor şi al celebrului program “Litoralul pentru toţi”, cu siguranţă vor fi semnalate o mulţime de abateri de la prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor. Cum beneficiarii acestor programe sunt de regulă persoane cu venituri mici, agenţii economici ar putea profita de acest lucru pentru a comercializa produse aflate în stare necorespunzătoare la preţuri reduse.

Pe lângă aceste deficienţe care afectează calitatea litoralului românesc, există însă o mulţime de alte probleme. Cum simţul estetic ne este deranjat de numeroasele clădiri lăsate în paragină, ministrul Turismului, Elena Udrea a cerut hotelierilor care deţin asemenea proprietăţi să rezolve aceste probleme. Astfel, toţi cei care deţin structuri de cazare şi le ţin închise să fie taxaţi pe măsură, iar cei care lasă hotelurile să se degradeze să fie sancţionaţi. Cum multe dintre clădirile inestetice de pe litoral aparţin statului, ministrul consideră că şi acestea trebuie să fie supuse sancţiunilor, pentru că numai aşa imaginea litoralului va fi îmbunătăţită. Cu alte cuvinte, nu corespundem standardelor civilizate nici măcar din punct de vedere estetic. Clădirile de la malul mării crează un curcubeu de peisaje: hotelurile impresionante de 4-5 stele sunt în antiteză cu cele distruse în timp, care nu au mai fost reamenajate de ani întregi.

Cu bine, cu rău, a mai trecut o vară în care oamenii au mers la mare în aceleaşi condiţii ca şi anul trecut, pentru că mari schimbări nu au avut loc. În continuare condiţiile de cazare nu se ridică la nivelul sumei pe care hotelierii o percep pe noapte, iar calitatea serviciilor oferite este îndoielnică. Ceea ce este mai grav este însă faptul că sănătatea şi siguranţa turiştilor este pusă în pericol de comercianţii care nu respectă câtuşi de puţin normele de igienă sau prevederile legale privind protecţia consumatorilor. Tindem spre progres, dar natura noastră parşivă şi puterea banilor ne împiedică să fim corecţi şi civilizaţi. Abia atunci când vom înţelege că totul depinde de noi şi de modul în care ştim să ne promovăm vom putea creşte imaginea atât a litoralului, cât şi a României.

 

sursa: ghimpele.ro

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top
Translate »

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co