Interne

Bucureştiul, în topul oraşelor cu cele mai ieftine hoteluri

Bucureştiul este în top 5 oraşe importante din Europa cu cele mai mici tarife la hoteluri, potrivit indexului de preţ realizat pe luna august de site-ul de comparaţie de preţuri, Trivago.

Astfel, capitala se află pe poziţia a 4-a, într-un top care include 50 de oraşe importante din Europa, cu un tarif mediu de cazare de 71 de euro în luna august. Cel mai ieftin oraş a fost Sofia, cu un tarif mediu de cazare de 65 euro. Sofia este şi oraşul care a înregistrat cea mai mare scădere de tarife în august, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de 7%.

Urmatoarele oraşe cu cele mai ieftine cazări sunt Granada şi Sevilia, cu un tarif mediu de 66 euro. Budapesta şi Birmingham se clasează după Bucureşti, cu un tarif mediu de 72 euro pe noapte. Geneva este cel mai scump oraş, cu un tarif mediu de cazare de 220 euro pe noapte, în top urmează Edinburgh, cu 214 euro pe noapte, şi Veneţia, cu 197 euro pe noapte.   

Preţurile sunt calculate pentru camerele standard duble. Tarifele medii din capitală nu au avut fluctuaţii lunare semnificative în acest an.

Potrivit statisticilor Trivago, în ianuarie tarifele medii erau de 73 euro, iar în mai au ajuns la 76 euro pentru ca în vară, când tradiţional este un sezon mai slab pentru turismul de afaceri, principalul factor de creştere în Bucureşti, să scadă la 71 euro. Ca variaţii anuale, în august tarifele au fost în scădere pentru 36 de destinaţii din cele 50 luate în calcul pentru realizarea indexului. 

În Geneva, tarifele medii au scăzut în august 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului tecut cu 23%, iar în Londra cu 19%. Florenţa a înregistrat un declin de 15%, iar Roma de 14%. 

De asemenea, multe oraşe au ajuns în august la cel mai jos nivel de preţ din acest an. Printre aceste oraşe se numără Berlin, Madrid şi Milano. Pe de altă parte, august este o lună în care hotelurile din Scandinavia au înregistrat creşteri. În Norvegia tarifele au crescut cu 20%, în Finlanda cu 17%, iar în Danemarca cu 13%. 

Hotelurile din Bucureşti au fost grav afectate de criză, în special pentru că 90% din turiştii din capitală vin aici în interes de afaceri. Anul acesta, pentru a creşte numărul turiştilor de leisure din capitală, ministerul Turismului a hotărât să realizeze un plan de marketing turistic pentru oraş.

Acest plan de marketing recomandă poziţionarea oraşului ca destinaţie pentru tineri, cunoscută pentru viaţa de noapte şi centrul istoric. „Am cerut o creştere medie anuală a numărului de turişti cu 4,5%, o creştere medie a înnoptărilor de peste 6,8% şi o creştere a notorietăţii capitalei pe cel puţin trei pieţe ţintă cu cel puţin 15%”, a spus Elena Udrea, recent.

sursa: dailybusiness.ro

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co