Interne

Câți români au fost în vacanță? Statistici pentru sezonul estival 2014

Bondi Beach Vista (2)Românii preferă în continuare să meargă la mare atunci când aleg o destinație internă de vacanță! Astfel, din totalul vânzărilor prin agenții, litoralul reprezintă circa 79%, potrivit unui studiu realizat de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT).

De asemenea, Mamaia și Năvodari sunt stațiunile cele mai populare, cumulând peste 50% din vânzările prin agențiile de turism. De reținut faptul că și-au reluat trendul de creștere și vânzările pentru stațliunile din zona Eforiilor și Mangalia.

Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenții de turism:
1. Mamaia/Năvodari,
2. Eforie Nord,
3. Saturn,
4. Neptun,
5. Jupiter,
6. Venus,
7. Olimp,
8. Mangalia,
9. Costineşti,
10. Cap Aurora,
11. Eforie Sud.

Per total, creşterea de vânzari prin agenții de turism a fost de 2%. Valoarea medie a pachetului per turist a fost de 599 de lei pe litoral, în creştere cu 2% faţă de vara 2013, în timp ce valoarea medie a pachetului per turist în restul destinaţiilor a fost de 621 de lei, în creștere cu 3% față de anul trecut.

Pe staţiuni, valoarea pachetului mediu per turist a fost de 720 de lei în Mamaia, 567 de lei în Eforie Nord, 499 de lei în Olimp, 486 de lei în Saturn, 481 de lei în Venus, 462 de lei în Jupiter, 449 de lei în Cap Aurora, 426 de lei în Costineşti, 417 lei în Neptun şi de 311 lei în Eforie Sud.

Evoluția vânzărilor pe stațiuni prin agenții de turism în anul 2014 față de 2013:
1. Mamaia – staționar,
2. Eforie Nord – staționar,
3. Saturn – plus 11%,
4. Neptun – plus 16%,
5. Jupiter – plus 2%,
6. Venus – plus 25%,
7. Olimp – minus 10%,
8. Mangalia – plus 6%,
9. Costinești – minus 25%,
10. Cap Aurora – plus 7%,
11. Eforie Sud – plus 20%.

“Anul 2014 a adus cu el o sensibilitate mărită a turiștilor pentru raportul preț-calitate, cu o orientare preponderentă către criteriul preț. Iată de ce stațiunile de pe Litoralul Verde (zona Eforiilor si a Mangaliei), acelea în care se fac vizibile investiții în infrastructura locală și, mai ales, investiții hoteliere și în care prețurile sunt sensibil mai mici decât în Mamaia, au început să aibă creșteri de vânzări mai importante. Și, deși acestea sunt încă departe de a concura cu Mamaia/Năvodari, fiecare în parte, împreună și cu o susținere a unei dezvoltări sustenabile, axată mai mult pe ceea ce pot aduce ele nou în peisajul turistic de litoral al României, pot redeveni o destinație turistică de forță. Infrastructura, spații verzi, parcuri, promenade, locuri de joacă pentru copii, siguranța turiștilor, liniștea vacanțelor pentru familiile cu copii, clădiri mai puține și mai frumoase, logică în amenajarea stațiunilor și susținerea bazelor de cură balneară, tratament și spa, acestea sunt valorile pe care Litoralul Verde trebuie să și le asume!”, declară Lucia Nora Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Iată care este evoluția programelor speciale menite să susțină vânzările pentru destinațiile interne, promovate de ANAT împreună cu partenerii FPTR și Asociația de Promovare Litoral-Delta Dunării:

1. Înscrieri Timpurii – creștere 7% și cumuleaza 20% din vânzări,
2. Zile Gratuite de Vacanță – 20% creștere, dar cumulează încă numai 5% din vânzari,
3. Litoralul pentru Toți – creștere 10% și reprezintă 3% din vânzări.

La final, menționăm că serviciile tip all inclusive vândute pe litoral prin agenții au înregistrat o creștere de 20%.

Studiul ANAT a fost realizat pe baza unui sondaj realizat la nivelul a peste 50.000 turiști care au călătorit prin intermediul unor turoperatori specializați în turismul intern, turoperatori care derulează vânzări clasice, dar și vânzări online.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top
Translate »

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co