Articole

Află aici cum îţi recuperezi banii, dacă îţi anulezi vacanţa

Penalizările aduse la cunoştinţa turistului sunt impuse de furnizori, fie ei hotelieri, companii aeriene sau agenţii partenere. Practic, agenţiile de turism nu au o politică anume pe care o aplică în cazul în care un client renunţă la o călătorie. Conform legislaţiei în vigoare, agenţia de turism are obligaţia de a încheia un contract (în care sunt stipulate termenele de decomandare cu sau fără penalităţi) cu turistul în momentul în care acesta cumpără un pachet de servicii.

În cazul în care turistul renunţă la călătorie, dar a încheiat o asigurare storno (riscul de anulare al călătoriei) la achiziţionarea serviciilor turistice, compania de asigurare decide în privinţa restituirii sumei aferente de bani. Este important ca data încheierii asigurării să fie identică cu cea a achiziţionării produsului turistic.
„În cazul în care cel care călătoreşte nu a semnat o astfel de asigurare pentru pachetele turistice achiziţionate (combinaţia prestabilită a cel puţin două dintre următoarele trei grupe de servicii, cu condiţia ca durata neîntreruptă a acestora să depăşească 24 de ore sau să cuprindă o înnoptare, şi anume transport, cazare şi alte servicii, fără legatură cu celelalte două) este imperios necesar să fie încheiat un contract cadru de comercializare în care să fie inserate condiţiile de anulare, în funcţie de data la care începe călătoria”, arată Georgeta Ioanid, director de vânzări al unei agenţii de turism din România.
Pentru serviciile achiziţionate separat (spre exemplu, biletul de avion) nu se impune încheierea unui contract, dar este obligatoriu ca pasagerul să fie înştiinţat asupra condiţiilor de călătorie şi a penalizărilor impuse de compania aeriană, în cazul în care se renunţă la biletul de avion cumpărat.
Cheltuielile realizate pentru achiziţionarea unui pachet turistic sunt rambursabile (dacă s-a încheiat o asigurare storno), în cazul în care clientul a decis anularea călătoriei din anumite motive personale, în anumite situaţii:
1. decesul asiguratului sau a soţului/soţiei acestuia sau a unei rude de gradul I sau II
2. îmbolnăvirea gravă sau accidentarea asiguratului, soţului/soţiei acestuia, unei rude de gradul I sau a unei persoane care urmează să îl însoţească în vacanţă
3. citarea asiguratului de către o instanţă de judecată, la un termen stabilit în perioada călătoriei
4. incendiu sau jefuirea locuinţei asiguratului
5. furtul sau pagube grave produse autoturismului asiguratului
6. concedierea de către angajator a asiguratului
7. furtul actelor de identitate necesare pentru efectuarea călătoriei
Ce trebuie să ştii despre restituirea banilor pe biletele de avion
Spre exemplu, clienţii companiei aeriene Air France – KLM pot recupera integral costul biletului de avion, în caz de anulare sau neprezentare la aeroport, numai în baza achiziţionării unei asigurări suplimentare.
„Aceasta poate fi cumpărată împreună cu biletele de avion, atât online, cât şi de la agenţiile de voiaj. Asigurarea mai include despăgubiri pentru asistenţă în caz de repatriere, asistenţă medicală, plata unei indemnizaţii în cazul întârzierii, deteriorării sau pierderii bagajului”, potrivit lui Alexandru Dobrescu, country manager Air France – KLM.
Conform operatorului aerian low-cost Blue Air, toţi pasagerii care au plătit au dreptul să schimbe rezervarea după confirmare, cu până la trei ore înainte orei de plecare a zborului iniţial, plătind o taxă de 40 euro per pasager, per segment de zbor, plus alte diferenţe dintre tariful iniţial şi noile tarife, taxe sau suprataxe, care sunt valabile la data schimbării rezervării, în conformitate cu termenii şi condiţiile de călătorie ale companiei, dacă schimbarea este operată prin site-ul Blue Air.
În schimb, dacă schimbarea se face prin departamentul de rezervări şi customer-service sau prin punctele de vânzare ale operatorului aerian, taxa este de 50 euro per pasager, segment de zbor, plus alte diferenţe dintre tariful iniţial şi noile tarife, taxe sau suprataxe care sunt valabile la data schimbării rezervării.
Dacă modificarea se face online, atunci ea se va aplica tuturor pasagerilor aflaţi în rezervarea respectivă, spun oficialii Blue Air. De asemenea, modificările de nume nu mai sunt permise pe un itinerariu unde unul din segmentele zbor a trecut, pentru niciuna din cursele rămase.
Nu este permisă nici schimbarea de dată sau de rută a unui bilet la un tarif mai mic decât tariful plătit iniţial, deci implicit nu se rambursează eventuala diferenţă între tariful iniţial plătit şi tariful inferior care poate exista la data solicitată pentru schimbare.
„Se permite numai schimbarea datelor de călătorie (data plecării, data sosirii), iar din 01.06.2007 schimbarea rutei şi a numelui pasagerului, dar numai pentru clasele tarifare care permit astfel de schimbări de rezervare. Nu sunt permise modificările de rută ale unui segment domestic cu unul internaţional”, se arată în documentul privind condiţiile de călătorie ale Blue Air.
De asemenea, în conformitate cu termenii stabiliţi de operatorul de transport aerian, toate biletele electronice sunt nerambursabile. Biletul electronic poate fi schimbat pentru un alt zbor la acelaşi tarif sau la unul mai mare, dacă este posibil, fiind necesară plata unei taxe de schimbare şi a unei diferenţe de tarif. Restituirile se fac numai persoanelor al căror nume este înscris pe biletul electronic sau celor care au efectuat plata, pe baza prezentării biletului sau cuponului nefolosit şi al chitanţei fiscale, în aceeaşi monedă care a fost folosită pentru a achiziţiona biletul respectiv.

sursa: wall-street.ro

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top
Translate »

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co