Criză de resurse umane în turism
Într-o țară unde turismul este declarat ramură prioritară strategică a economiei naționale de peste un sfert de veac, s-a ajuns în situația paradoxală, însă „originală”, să avem cui, să avem unde, să avem de ce, să avem cu ce, însă să nu (mai) avem cu cine să furnizăm servicii în domeniul industriei ospitalității, a declarat Paul Mărășoiu, consultant senior în turism, pentru site-ul Profit.ro. El spune că industria ospitalității din România a intrat deja într-o criză cronică de resurse umane.
În ultimii ani, afirmă Paul Mărășoiu, piața locală a muncii nu mai este în măsură să furnizeze nici măcar numeric personalul necesar, și cu atât mai puțin personal calificat. Anul acesta, continuă el, lipsa de personal operativ în domeniului turismului a fost de cel puțin 30%, acest nivel fiind limitat numai pentru că s-a folosit și personal care în urma cu cinci ani, în mod normal, nici nu era considerat apt pentru servicii. „În realitate, domeniului îi lipsește circa 50% din personalul calificat necesar, din nefericire incluzând și poziții de coordonare departamentală, dar și cele de management”, mai spune consultantul.
El susține că, deși în 2016 România a beneficiat de un context de piață prielnic creșterii circulației turistice în țară, având șansa unor condiții meteo favorabile, înregistrând creșteri „rezonabile” în volum, totuși a fost cel mai dificil sezon estival pe care România l-a avut vreodată, din perspectiva resurselor umane.
Citește restul articolului pe Profit.ro