Articole

Turismul de shopping. Cele mai atrăgătoare destinații din lume

Turismul de shopping împacă două categorii de persoane: cele care adoră să călătorească și cele care se dau în vânt după cumpărături. Iată cele mai populare destinații din lume pentru cumpărături, potrivit unui material documentar realizat de Agerpres.

”Din punct de vedere istoric, marile magazine universale din mijlocul orașelor erau aproape miezul acestora”, a declarat pentru CNN Jan Whitaker, istoric al unor astfel de centre comerciale, care a scris două cărți pe tema acestor emporii ale comerțului. ”Ele oferă atât de multe servicii pe lângă cele mai noi produse și tendințe în modă încât chiar au fost mai mult decât doar niște simple magazine”, mai spune acesta.

14 dintre cele mai cunoscute astfel de magazine universale din lume merită să se afle pe lista cu destinații de excursie, chiar și a celor care nu sunt împătimiți ai shoppingului.

Le Bon Marche, Paris

Considerat cel mai modern magazin universal din lume, Le Bon Marche Rive Gauche a fost un loc șic dar și pentru cumpărături al Parisului chiar de la deschidere, în 1852. Iar a fi șic la Paris necesită ceva efort. Încă de la început, Le Bon Marche a fost un loc inovator, care a venit cu idei noi, precum camerele pentru citit pentru soții comozi, ce au fost imitate apoi în toată lumea. Pe lângă marfa sa atrăgătoare, Le Bon Marche se laudă și cu o colecție de artă care este expusă de jur împrejurul magazinului.

La începutul acestui an, magazinul a fost primul spațiu comercial care a găzduit expoziția ”Child’s Play” a artistului chinez Ai Weiwei, ce a cuprins două duzini de instalații fanteziste din bambus și hârtie.

Piața de 3.000 de metri pătrați ”La Grande Epicerie” este o felie din Paradisul culinar franțuzesc.

Localizat pe malul stâng al Senei, magazinul este mai puțin aglomerat decât spațiile omoloage de pe cealaltă parte a râului, ceea ce-l face popular printre vedete și localnici.

Selfridges, Londra

Nici o listă cu magazine universale nu este completă fără Selfridges. Construit în 1909, acesta a fost votat cel mai bun magazin universal din lume la ultimele trei ediții ale bienalului ”Global Department Store Summit”.

Spațiul comercial, situat în zona centrală de interes pentru shopping de pe Oxford Street, are o galerie de încălțăminte ca un altar, aceasta fiind cea mai mare din lume, destinată atât bărbaților cât și femeilor. În 2014, Selfridges a cheltuit nu mai puțin de 432 milioane de dolari pentru a creea cel mai mare departament de accesorii din lume.

Vara, deschiderea restaurantelor de pe acoperiș, în aer liber, este așteptată cu la fel de mare nerăbdare ca și faimoasele sale vitrine de Crăciun. De fapt, Selfridges are cea mai mare obsesie pentru Crăciun din lume — anul trecut, magazinul său festiv dedicat sărbătorilor de iarnă s-a deschis încă din luna august.

Bergdorf Goodman, New York

Când un magazin universal inspiră un documentar intitulat ”Scatter My Ashes at Bergdorf’s” (”Împrăștie-mi cenușa la Bergdorf”), clar nu este vorba decât de un simplu magazin vechi. Bergdorf Goodman de pe Fifth Avenue este locul în care lui Carrie Bradshaw din ”Sex and the City” îi place să-și înnoiască garderoba, la fel ca și celorlalți locuitori din viața reală a New York-ului. În plus, aici există și raioane dedicate locuinței, cărților și copiilor, dar și restaurante.

Bergdorf deține și magazinul de trei etaje de peste drum dedicat în exclusivitate bărbaților.

Pentru cei care se rătăcesc, aici se află o adevărată ”armată” de asistenți personali angajați pentru a veni în ajutorul clienților. Printre aceștia se numără Betty Halbreich, în vârstă de 88 de ani, cel mai faimos ”personal shopper” din lume. Biroul său, ”Betty Halbreich Solutions” se află la etajul al treilea.

GUM, Moscova

GUM a fost construit între anii 1890 și 1893 de Alexander Pomerantsev și Vladimir Shukhov. Clădirea beneficiază de un interior aerisit, mulțumită magnificului tavan arcuit. Situat în Piața Roșie, magazinul universal se laudă cu o bogată și misterioasă istorie pe care puține locuri o pot egala, acesta supraviețuind unui secol tumultuos după deschidere. Spațiul de 242 de metri lungime, structurat pe trei etaje a scăpat de trei ori de amenințarea buldozerelor.

În 1918, toaletele sale generoase au fost închise fiind considerate un lux burghez. Una dintre acestea — intitulată Toaleta Istorică — a fost restaurată recent, fiindu-i redată grandoarea din perioada țarilor, și este disponibilă oricui dorește să cheltuiască 1,30 de dolari (sau 7,50 de dolari pentru duș, cu halat, prosoape și papuci pentru doamne).

În anii 20 clădirea a devenit biroul lui Iosif Stalin.

Perioada comunistă nu a fost uitată — aici există și două cafenele cu tematică sovietică, Festivalnoe și Stolovaya Nr 57. În fiecare iarnă, la GUM se deschide și un patinoar.

Sursa: Agerpres

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co