Bucureştiul, atracţie pentru oameni de afaceri şi bătrâni. Cum vrea Ministerul Turismului să promoveze capitala?
“Europe is younger in Bucharest”, ar putea fi sloganul prin care Ministerul Turismului încearcă să atragă turiştii străini în capitala României.
Fraza, care practic rezumă poziţionarea turistică a Bucureştiului, a fost propusă de Détente Consultants, consultantul Ministerului pentru realizarea Planului de marketing turistic pentru municipiul Bucureşti 2011-2015.
Conform analizei, dezvoltarea turistică a Bucureştiului trebuie centrată pe turismul de business şi pe turismul de tip city-break (care înglobează şi alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente).
Specialiştii susţin că promovarea capitalei trebuie abordată şi din perspectiva viitorului oraşului, nu doar din cea a trecutului. În opinia lor, Bucureştiul trebuie să se recomande ca un oraş dinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice şi sportive.
Principalele categorii de public stabilite pentru Bucureşti ca destinaţie turistică sunt: oamenii de afaceri, tinerii, city-breakers, grupurile de seniori şi publicurile tematice (cum sunt, de exemplu, consumatorii de turism medical sau de întreţinere).
În plus, consultantul în marketing a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului în Bucureşti, dintre care participanţii au identificat că cea mai importantă este crearea unui oficiu de turism al municipiului Bucureşti, cu rol central în implementarea strategiei.
Alte direcţii de acţiune se referă la susţinerea turismului de afaceri, crearea de evenimente culturale ample, sprijinirea organizării şi promovarea acestora, crearea unei reţele de oraşe partenere, promovarea Bucureştiului în mediul online ca destinaţie de turism, dezvoltarea unor sisteme de informare utilizând tehnologii digitale.
sursa: adevarul.ro