Cele mai importante mişcări din piaţa turismului online
Cuvântul care descrie cu exactitate modul în care s-a prezentat industria de turism online în 2011 este “tumult”, definit prin mai multe forţe şi jucători competitivi. În acest an, lansarea cea mai importantă pe piaţa din domeniu a fost realizata serviciul Google „Hotel Finder”.
Google a luat în serios cautarea pe Internet, prin achiziţia ITA, o afacere de 700 milioane de dolari, care a adus un software creat pentru ca utilizatorii să caute mai bine online informaţii despre zboruri.
Apoi, Google şi-a concentrat acţiunile în redefinirea turismului online, prin experimentul “Hotel Finder” din iulie, care permite utilizatorilor să caute cazare în funcţie de zonă, date şi preţ, să compare variantele în timp real, să realizeze o listă scurtă pentru alegerile preferate şi să aibă acces la diverse opţiuni de rezervare, relatează Hospitality Trends.
Rămâne de văzut dacă Hotel Finder al Google se va menţine pe piaţă, alături de “clasicii” deja, Expedia şi Hotels.com
Problema se pune dacă beneficiile pe termen scurt ale acestor servicii (expunerea de marketing fenomenală, câştiguri din extra-sezoane, mărirea numărului de clienţi) vor bate dezavantajele clare (pierderea masivă a acoperirii, eroziunea afinităţii pentru brand).
În orice caz, fenomenul continuă să exercite o tot mai mare influenţă în industria turismului online.
sursa: dailybusiness.ro