Interne

Masuri pentru redresarea turismului

Masuri pentru redresarea turismului

Turismul romanesc trebuie sa constituie un domeniu strategic pentru economia Romaniei. In acest scop, este necesara o redresare pe termen scurt, dar si o dezvoltare gandita pe termen lung, a declarat Dan Matei Agathon, presedintele Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii.

Astfel, pentru repunerea turismului printre prioritatile economiei nationale, sunt necesare cateva masuri esentiale:

1. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului trebuie sa creeze in interiorul sau o Agentie nationala dedicata special turismului.

2. Orientarea agresiva si intensiva catre pietele din vestul Europei, dar si catre cele mai putin obisnuite (Rusia, China sau Japonia, de exemplu) constituie o alta prioritate a turismului romanesc.

3. Scaderea pe termen mediu a TVA in turism pentru incoming la 9%, dupa modelul de succes al Bulgariei, atat la tour operatorii locali, cat si la hotelieri, iar pe termen lung, in functie de analiza impactului scaderii TVA-ului, scaderea impozitului pe profit in acest sector.

Prin aceasta masura tour operatorii interni vor fi motivati sa promoveze pe pietele externe turismul romanesc.

4. Identificare de metode pentru a spori numarul pachetelor turistice cu destinatia Romania pentru turistii romani prin agentiile de turism si tour operatorii locali. Scopul este incurajarea agentiilor si tour operatorilor sa promoveze in primul rand calitatea si sejururi mai mari de trei nopti. In acest fel hotelierii vor fi obligati sa ridice standardul serviciilor si al unitatilor de cazare pentru a face fata unei concurente reale pe o piata extrem de transparenta si se va castiga din faptul ca ocuparea in timpul saptamanii va creste.

Pe de alta parte, achizitionarea pachetelor turistice prin intermediul agentiilor de turism reduce drastic evaziunea fiscala din turismul romanesc.

5. Promovarea turismului romanesc trebuie efectuata tinandu-se cont de stadiul de dezvoltare al locatiilor si de planurile generale de dezvoltare ale Minsiterului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

6. Este nevoie ca pe termen mediu si lung sa fie dezvoltata infrastructura necesara pentru a primi turistii straini: aeroporturi pentru curse charter in zonele de interes, cai de acces cat mai bune catre aceste aeroporturi pentru a se face transferul dintre aeroport si unitatea hoteliera.

7. Turismul cultural trebuie promovat foarte puternic in strainatate pentru ca in acest fel turistii pot descoperi mai intai aspectele traditiei romanesti (indeosebi cele de Paste si Craciun sau diferitele sarbatori locale cum ar fi Junii la Brasov sau Festivalul de la Sighisoara), pentru ca apoi sa indreptam atentia turistului strain catre locatiile de pe litoral pe timpul verii sau catre cele de la munte pentru zonele de ski.

8. Atragerea lanturilor hoteliere straine prin facilitati fiscale acordate investitorilor straini.

9. Dezvoltarea turismului din Delta Dunarii prin atragerea investitorilor cu experienta care sa pastreze echilibrul ecologic al Deltei si principiile dezvoltarii durabile. Croazierele pe Dunare ar trebui sa aibe ca punct de intoarcere Sulina, iar nu Budapesta, dar acest lucru nu este posibil fara infrastructura turistica adecvata. Prin dezvoltarea turistica a Deltei Dunarii se pot crea multe locuri de munca si surse de venit intr-o zona cu somaj ridicat.

10.Dezvoltarea sistemului de all inclusive, ca sistem verificat de atragere de turisti, care sa repuna Romania in competitia cu tarile care au avut succes pe aceasta directie.

Sursa: www.dailybusiness.ro

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

Imobiliare Valea Prahovei
To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co