Interne

6.500 de pasageri zilnici, in plus la Otopeni.

6.500 de pasageri zilnici, in plus la Otopeni.

Operatorii low-cost s-au mutat pe Otopeni. Consecintele sunt multiple.  In primul rand vor fi peste 6.500 de pasageri in plus pe acest aeroport, apoi pasagerii vor plati mai multi bani pentru un blet de avion chiar daca vor alege un operator transferat de la Baneasa. De asemenea orele de zbor vor fi usor modificate. Mutarea nu are insa consecinte exclusiv asupra liniilor aeriene si pasagerilor. Business-urile din aeroport,se asteapta la cresteri de peste 10%.

Operatorii low-cost Blue Air, Wizz Air si GermanWings s-au mutat pe aeroportul Otopeni. Astfel, celor circa 14.000 de pasageri care decolau sau aterizau zilnic li se vor alatura peste 6.500 de persoane incepand de azi. Odata cu mutarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, traficul de pasageri va creste cu 45%. Oficialii aeroportului sunt de parere ca la sfarsitul anului, aeroportul Henri Coanda va raporta un numar total de pasageri de 7,4 milioane.

In 2011, aeroportul Otopeni a fost utilizat de circa 5 milioane de pasageri, in timp ce aeroportul Baneasa „a gazduit” 2,4 milioane de pasageri.

Blue Air va pastra aceleasi ore de decolare si aterizare pe cele mai multe dintre rute, doar in unele cazuri modificand programul pentru a putea valorifica posibilitatea de a zbura pe intreg intervalul de 24 de ore, ceea ce nu se intampla pe aeroportul din Baneasa unde intervalul de zbor era (06.00 – 22.00).

De asemenea, reprezentantii Wizz Air au spus ca orarul a suferit cateva modificari, dar „nu foarte mari”.”Pasagerii au fost anuntati cu privire la aceste modificari cu mult timp inainte”, au precizat acestia.

In ceea ce priveste preturile, oficialii Blue Air au anuntat la inceputul lunii februarie ca tarifele biletelor nu vor fi afectate de mutare si ca operatorul va avea propria agentie de ticketing in aeroport.

Pe de alta parte, Wizz Air a anuntat ca in urma mutarii, costurilor de operare vor creste cu 25%, ceea ce inseamna scumpirea biletelor de avion cu pana la 4%. Cresterea de 25% a costurilor de operare, inseamna pentru companie cheltuieli extra de 12 milioane de euro la nivelul unui an.

Operatorul ungar va opera saptamanal pe Otopeni 77 de curse.

Cand a anuntat mutarea low-costurilor pe aeroportul Otopeni, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a spus ca preturile biletelor nu ar trebui sa creasca cu mai mult de 4 euro, scumpire justificata de nivelul taxelor de aeroport de pe Henri Coanda.

Compania aeriana GermanWings, divizia low-cost a Lufthansa, care opera anul trecut curse spre Berlin, Köln si Stuttgart de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa), si-a transferat operatiunile pe aeroportul Henri Coanda, pastrand insa doar cursele spre Köln. GermanWings transporta pe piata locala intre 50.000 si 80.000 de pasageri anual cu zboruri spre cele trei destinatii.

Mutarea nu are insa consecinte exclusiv asupra liniilor aeriene si pasagerilor. Business-urile din aeroport (restaurante, cafenele, firme de rent a car), se asteapta la cresteri de peste 10%.

Sursa: www.dailybusiness.ro

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co