Interne

Alternative de transport intre oras si aeroport

Alternative de transport intre oras si aeroport

CFR Calatori reintroduce incepand cu data de 23 martie trenurile „Henri Coanda Expres”, care asigura legatura intre Gara de Nord si Punct Oprire Aeroport Halta Otopeni. Circulatia acestor trenuri a fost anulata in luna ianuarie din cauza conditiilor meteorologice si a gradului de utilizare foarte scazut.

Aeroportul Otopeni este deservit in prezent de liniile RATB Express 780 si 783, dar si de trenul „Henri Coanda Expres”.

Aeroportul Baneasa, fiind mai aproape de Bucuresti, era deservit de mai multe linii ale RATB. Aici pasagerii puteau evita calatoria cu taxiul spre oras apeland la mijloacele de transport in comun, numeroase datorita pozitiei aeroportului.

Acestea asigurau legatura cu toate zonele Bucurestiului (de exemplu liniile 131, 335, 301, 205, etc) si functionau in regim normal (nu ca express).

„I-am rugat oficial pe cei de la RATB sa suplimenteze numarul de autobuze pana la aeroportul Otopeni, iar dansii mi-au spus ca vor aduce modificari daca vor observa o crestere a traficului”, a spus recent Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti au declarat ca circulatia pe liniile expres 780 si 783 este monitorizata. „In situatia in care fluxul de calatori va creste, suntem pregatiti sa suplimentam numarul de autobuze de pe aceste linii”, au precizat acestia.

Prin urmare, RATB nu va suplimenta mijloacele de transport intre Bucuresti si Otopeni in prima faza.

In ceea ce priveste trenul „Henri Coanda Expres”, care asigura legatura intre Gara de Nord si Punct Oprire Aeroport Halta Otopeni, acesta a reinceput sa circule dupa circa 3 luni de pauza.

Circulatia acestor trenuri a fost anulata in luna ianuarie din cauza conditiilor meteorologice si a gradului de utilizare foarte scazut.

„In contextul transferului activitatii companiilor de zbor low -cost de la Aeroportul International Aurel Vlaicu (Bucuresti Baneasa) la Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni), acest tip de transport suburban – tren+auto va fi reluat experimental, circa 2 luni, pentru a se a putea face o evaluare a pietei pe aceasta ruta. In functie de nivelul de trafic, se va lua o decize finala asupra mentinerii in circulatie a trenurilor Henri Coanda Expres”, au spus reprezentantii CFR Calatori.

Trenurile vor circula intre orele 06.25 – 21.24, la intervale de o ora, iar tariful este de 8 lei per calatorie (transfer inclus).

O alta alternativa de transport intre oras si aeroportul Otopeni sunt taxiurile, insa aici intervine vesnica problema a taximetristilor fara licenta.

„S-au dat peste 500 de licente pentru taxiuri cat sa acopere cererea. Daca va mai fi nevoie, vom mai da si alte licente”, a punctat Valentin Iordache.

Totusi desi exista aceste licente, taximetristii independenti – sau „piratii” cum mai sunt numiti, cer si pana la 50 de euro pentru o cursa intre aeroport si centrul Bucurestiului.

De asemenea, si taxiurile acreditate depasesc uneori tariful de 3,5 lei per kilometru.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va deschide in iulie al doilea terminal de plecari internationale la aeroportul din Otopeni, cu o suprafata de 19.600 mp, in urma unei investitii de 62 milioane de euro. Terminalul ar trebui sa sustina cresterea numarului de pasageri pana la circa 11 milioane.

Sursa: www.dailybusiness.ro

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co