Bucureştiul, la egalitate cu Sofia, în topul destinaţiilor de shopping
Deşi este prima destinaţie turistică mondială, Parisul nu se clasează decât pe locul patru în acest clasament, din cauza ofertei hoteliere considerate foarte scumpă.
Pentru turiştii care vin în Europa pentru shopping, Londra este cea mai bună destinaţie din cele 33 de metropole de pe vechiul continent, iar Bucureştiul se clasează pe locul 24, la egalitate cu Sofia, potrivit celei mai noi ediţii a clasamentului ‘Globe Shopper City Index’, scrie Agerpres.
Conceput de The Economist Intelligence Unit (EIU), la cererea Global Blue, ‘Globe Shopper City Index’ măsoară atractivitatea a 33 de oraşe europene pentru amatorii de shopping, în funcţie de 38 de criterii: numărul de magazine, mărcile, accesibilitatea locurilor, preţurile, oferta de reduceri, diversitatea zonelor de shopping, calitatea serviciilor (programul magazinelor, limbile vorbite), dar şi oferta hotelurilor restaurantelor, evenimentele culturale, transporturile sau climatul.
Potrivit acestui clasament, Londra devansează Barcelona, Madrid, Paris şi Roma. Deşi este prima destinaţie turistică mondială, Parisul nu se clasează decât pe locul patru din cauza ofertei hoteliere considerate foarte scumpă. Berlinul se clasează pe locul 6, devansând Lisabona (7), Amsterdam (8), Praga (9) şi Budapesta (10).
Capitala Ungariei se situează înaintea unor metropole precum Milano, Viena şi Moscova. După Bucureşti se clasează oraşe precumKiev (26), Varşovia (28), Sankt Petersburg (29), Belgrad (31). Ultimele din acest clasament suntOslo (32) şi Geneva (33).
sursa: realitatea.net