Ce a însemnat revoluţia din Egipt pentru turismul local
Revoluţia declanşată în luna ianuarie în Egipt, împotriva preşedintelui Hosni Mubarak şi a regimului acestuia, a generat anul acesta o scădere de 25% a numărului de turişti străini, respectiv de 40% a numărului de turişti români. „Vrem să aducem anul 2012 la nivelul anului 2010”, a spus Ahmed Shokry, reprezentant al Agenţiei Egiptene de Turism (AET).
Astfel, în 2010, înainte de declanşarea tensiunilor politice din regiune, Egiptul a primit 13 milioane de turişti din toată lumea, din care 53.000 din România.
La nivel de venituri, Egiptul a obţinut anul trecut din turism circa 13 miliarde de dolari, reprezentând 6% din produsul intern brut (PIB). Pentru 2011, estimările autorităţilor indică o scădere la 10 miliarde de dolari.
AET şi Ministerul Turismului din Egipt şi-au propus să revitalizeze turismul prin campanii puternice de PR şi advertising, dar şi prin conservarea şi creşterea relaţiilor de comerţ.
Practic, pentru ca planurile autorităţilor să se îndeplinească, numărul turiştilor străini trebuie să crească anul viitor cu 35%, respectiv cel al turiştilor români cu 66%.
„Implicăm toate resursele necesare şi investim în publicitate si PR, prin organizarea de info-trip-uri pentru presă, investitori şi personalităţi, pentru ca ei să vadă cu ochii lor că la noi în ţară totul este în regulă, că turiştii se pot simţi în siguranţă. Noi am avut o revoluţie paşnică, indiferent de ceea ce s-a văzut la televizor. Mass-media a exagerat evenimentele din Egipt pentru a-şi crea audienţe”, a explicat Ahmed Shokry.
Primele alegeri parlamentare din Egipt, după îndepartarea de la putere a preşedintelui Mubarak, vor avea loc pe 21 noiembrie.
Ce zic însă agenţiile de turism din România?
Unii dintre operatori împărtăşesc optimismul autorităţilor egiptene. „Egipt şi Tunisia vor redeveni în 2012 unele dintre cele mai solicitate destinaţii. Noi credem că uşor, uşor, cererea îşi va reveni pe acest segment”, a declarat Marius Berca, director de operaţiuni la agenţia Christian Tour.
Există totuşi şi opinii rezervate, bazate pe evoluţia cererii pentru acest sfârşit de an.
„Cererea pe Egipt a mers foarte slab. Oamenii încă au sentimentul că acolo nu sunt în siguranţă. Abia dacă am avut câteva zeci de cereri pentru această destinaţie, de Sărbători. Putem spune însă că Egiptul a fost înlocuit de Israel în ceea ce priveşte opţiunile românilor pentru astfel de destinaţii”, a spus Jacqueline Pavel, reprezentant al agenţiei Jinfo Tours.
Părerea sa este împărtăşită şi de conducerea agenţiei Kusadasi.
„Egiptul ca şi destinatie pentru Revelionul din acest an nu merge deloc. Nu am vândut nimic. Oamenilor le e frică, deşi acum nu se mai întâmplă nimic. Poate că Egiptul îşi va reveni undeva în perioada Paştelui, să zicem. Între timp, lumea s-a orientat către Dubai, Turcia şi Bulgaria, pentru staţiunile de ski”, a declarat Elena Ivancenco, din cadrul departamentului de marketing al agenţiei Kusadasi.
sursa: dailybusiness.ro