Noi proceduri de siguranță la Wizz Air
Accidentul aviatic din Franța, soldat cu 148 de morți, a dus la schimbarea procedurilor de siguranță ale companiei aeriene low-cost Wizz Air, care operează de pe 9 aeroporturi din România, scrie Dailybusiness.ro.
„Wizz Air confirmă că a revizuit procedurile care țin de cockpit-ul aeronavei și introduce o nouă procedură care asigură faptul că niciodată cockpit-ul nu va fi operat de o singură persoană. Dacă unul dintre piloți va părăsi cockpit-ul va fi înlocuit de un însoțitor de zbor. Noua procedură a fost deja agreată de Autoritatea Aviatică Civilă din Ungaria”, a declarat Daniel De Carvalho, purtător de cuvânt Wizz Air.
Un avion Airbus A320 al companiei Germanwings, care circula de la Barcelona către Dusseldorf și avea 148 de persoane la bord, s-a prăbușit marți în regiunea Barcelonnette, în sudul Franței. Avionul aparține companiei germane Germanwings, filiala low-cost a companiei aeriene Lufthansa.
Comandantul avionului Germanwings era blocat în afara cabinei înainte de tragedie. Informația a fost anunțată de procurorul francez care se ocupă de anchetă. Astfel, cea mai vehiculată variantă este cea potrivit căreia avionul a fost prăbușit intenționat de copilot.
„Comandantul de bord a început procedurile pentru aterizarea la Dusseldorf. Răspunsul copilotului a fost scurt. Puțin mai târziu, îl auzim pe comandant cerându-i copilotului să preia comanda și, în același timp, se aude zgomotul făcut de scaun care este împins în spate și zgomotul unei uși care se închide. Ipoteza cea mai posibilă pentru noi este că, voit, copilotul a refuzat să deschidă ușa cabinei de pilotaj pentru comandantul de zbor și a acționat intenționat butonul pentru reducerea altitudinii de zbor. Copilotul a refuzat să deschidă ușa comandantului de zbor și a acționat butonul care permite coborârea accelerată”, a declarat procurorul Brice Robin.