Promovarea turistica a Romaniei
Anul trecut, pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica au fost cheltuite in jur de 11 milioane de euro, bani provenind din fonduri europene si de la bugetul national, se arata intr-o precizare transmisa de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, in urma aparitiei in presa a unor informatii eronate.
Astfel, Romania a derulat, in ultimii ani, campanii si activitati de promovare si marketing turistic de o amploare fara precedent: sute de participari la targuri internationale, promovarea in cadrul evenimentelor sportive, artistice si culturale, precum campionate mondiale si gale de box profesionist, campanii radio si TV nationale si internationale, sute de mii de materiale de promovare si promotionale, vizite a sute jurnalisti straini in Romania etc.
Anul acesta, Ministerul Dezvoltarii va promova Romania in cadrul a 70 de targuri internationale de turism, printr-o campanie pe posturi de televiziune internationale si in presa scrisa internationala, printr-o campanie pe posturi de televiziune nationale, in presa scrisa nationala si prin afise outdoor in intreaga tara, prin realizarea unui portal de promovare turistica a destinatiilor romanesti si a unei campanii pe internet, prin organizarea de evenimente, prin realizarea a sute de mii de materiale de promovare si promotionale (tricouri, sepci, pixuri, stickuri, mai precizeaza reprezentantii MDRT.
Potrivit acestora, in ultimii ani, promovarea si dezvoltarea turistica a Romaniei s-a facut pe baza a trei documente strategice: Master-planul pentru Turismul National al Romaniei 2007 – 2026, Strategia de Creare si Promovare a Brandului National de Turism si Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic al Romaniei 2011 – 2015.
Strategia pozitioneaza Romania ca destinatie turistica in plan mondial si identifica produsele turistice prin care tara noastra are potential in fata competitorilor de pe piata turistica mondiala, mai precizeaza MDRT.
Sursa: EVZ.ro