Știi diferența între „early booking“ şi „last minute“?
Agențiile de turism au mereu oferte „early booking“ şi „last minute“ pentru tot felul de vacanțe, dar știi care e diferența între ele?
Chiar dacă ambele pachete înseamnă reduceri, ele definesc concepte diferite şi au, fiecare, avantajele lor.
Din punct de vedere tehnic, prin oferta ”early booking”, turiştii beneficiază de o reducere de cel mult 30% dacă plătesc integral pachetul turistic. Aceste oferte sunt valabile pe o perioadă determinată, cu cel puţin 6 luni înainte de data plecării, scrie Adevarul.ro.
”Last minute” reprezintă oferta turistică de ultim moment lansată de către agenţii cu un discount generos în scopul completării grupului de turişti. Are, în general, valabilitate şi număr de locuri limitate.
Prin ”early booking” se economiseşte până la 40% sau chiar mai mult din valoarea sejurului, cu condiţia ca rezervarea să fie făcută cu cel puţin şase luni mai devreme decât perioada concediului. Aceasta garantează o disponibilitate maximă a camerelor la hotel, astfel că se poate alege cea mai bună unitate de cazare: aproape de plajă, aproape de centrul oraşului, camere cu vedere la mare sau un hotel cu facilităţi pentru copii.
În general, la ”early booking” se plăteşte un avans minim, iar restul fie în rate, fie cu o anumită perioadă de timp înainte de plecarea în vacanţă, de obicei 3 săptămâni. În plus, prin ”early booking” se poate alege orice loc în avion şi în autocar.
Pe ultima sută de metri e greu să se găsească patru sau chiar două locuri alăturate în mijlocul de transport. La autocar, locurile din faţă se dau primele, astfel încât o achiziţionare întârziată poate însemna şi o călătorie pe bancheta din spate. De asemenea, există suficent timp pentru documentare şi strângerea de informaţii despre locul de petrecere a concediului, atracţii, locuri de vizitat.
Oferta ”last minute” ţine mai mult de noroc şi de disponibilitatea vânzătorului de a reduce preţul pachetului suficent de mult ca să poată fi inclus la această categorie. Sunt acele oferte care, în general, încearcă să completeze un grup de turişti, în condiţiile în care nu s-au vândut toate locurile sau pur şi simplu agenţia vrea să ofere ceva atractiv clienţilor.
Atât pentru agenţii, cât şi pentru hotelieri, locurile neocupate înseamnă pierderi, aşa că profitul oricât de mic ar fi tot e ceva. Mai bine să fie ocupate şi locurile libere la un preţ mai mic, decât deloc. Oferte ”last minute” poate presupune plecarea în vacanţă chiar şi de a doua zi. Astfel de oferte sunt vândute de agenţii în fiecare sezon şi promovează de cele mai multe ori destinaţii exotice cu ar fi Grecia, Egipt sau Turcia.
Cei care vor să meargă în concediu, trebuie să ştie că este posibil ca aceste oferte să nu fie disponibile într-un sezon, sau oferta să nu fie deloc avantajoasă. Preţul poate rivaliza de multe ori o ofertă ”early booking”, cu diferenţa că la ”last minute” nu se mai poate alege ca în cazul vacanţelor plănuite cu luni de zile în urmă. Trebuie să se accepte ceea ce oferă agenţia de turism, atât în ceea ce priveşte transportul, cât şi condiţiile de cazare.
În România, aceste pachete turistice nu au succesul scontat datorită neîncrederii oamenilor în astfel de produse. Statisticile oficiale arată că ceva mai mult de 15% dintre pachetele turisice din România sunt achiziţionate prin oferte ”early booking”. În ceea ce priveşte ”last minute”, procentul nu depăşeşte 5%.
Sursa: Adevarul.ro