Interne

Tendințele anului 2014: mai mulți turiști, sejururi cu până la 5% mai scumpe

Numărul românilor care și-au cumpărat un sejur de Paște și 1 Mai anul acesta este cu 20% mai mare decât cel înregistrat în 2013. Preferinţele pentru vacanţa de 1 Mai sunt similare celor de Paște, cu mențiunea că sunt așteptați mai mulți turiști pe litoralul românesc, fiind tradiție petrecerea zilei de 1 Mai la mare. Cu excepția litoralului, printre cele mai căutate destinații pentru aceste două evenimente se numără Delta Dunării şi stațiunile Băile Felix, Geoagiu Băi, Sovata, Baile Govora, Băile 1 Mai, Predeal, Băile Herculane şi Bran.
Privind primele rezultate din acest an, în primul trimestru al lui 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, pe produsele turistice interne, se mai observă o creștere de 5% pe rezervările early booking, 50% pe programul “Săptămâna de refacere” și 100% pe programul “Zile gratuite de vacanță”.
”În ceea ce privește regiunile și destinaţiile interne, în primul trimestru al anului 2014, comparativ cu cel similar din 2013, se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crișanei, 20% pe zona Transilvaniei, 10% pe cea a Bucovinei și 30% pe cea a Munteniei. Maramureşul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia și Banat, o creștere de 5%”, spune Lucia Nora Morariu, președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).
Principala destinație preferată de turiști rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru stațiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor și au înregistrat un plus de 2% față de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul stațiunilor de pe litoral, excepție Olimp care a avut o cerere mai slabă anul acesta față de 2013, marcând o scădere de 15%. ”Excluzând litoralul, principala destinație preferată din România este stațiunea Băile Felix care a înregistrat un plus de 30% al rezervărilor”, declară Lucia Nora Morariu.
În ordinea volumului de vânzări, destinațiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franţa, Austria şi Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) și Muntenegru (+ 20%). Volume mari de vânzări se înregistrează și pe alte destinații care, totuși, anul acesta înregistrează o scădere a numărului de rezervări făcute în primul trimestru al anului. Este vorba de Bulgaria (- 10%) și Croația (- 40% din cauza creșterii prețurilor ca urmare a majorării TVA).
“Cred că Muntenegru a castigat încrederea românilor și prin extraordinara solidaritate de care au dat dovada oamenii din țara prietenă, in acele momente grele. Cred că românii au înțeles că acolo sunt prieteni și că îți poți petrece o vacanța , declară Lucia Nora Morariu, președinte ANAT.
Celemaidinamicedestinațiiexterne, cu creșteri de peste 50% au fost Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba și Statele Unite.
”În ceea ce privește valoarea medie a pachetului achiziționat, putem spunecă pe destinațiile interne aceasta a fost de 638 de lei (aproximativ 648 de lei pentru litoral și 550 de lei pentru alte destinații interne). Față de 2013, valoarea medie este mai mare cu 5%”, spune Lucia Nora Morariu.
Vacanta la munte

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top
Translate »

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co