Turismul de afaceri

Turismul de afaceri din Romania este o piata in continua crestere in ultimii ani, pe fondul necesitatii companiilor de a folosi acest instrument pentru a-si dezvolta businessul, in contextul economic actual. In Romania, desi nu exista statistici privind valoarea acestei piete, operatorii o estimeaza undeva in jurul a 150-200 milioane de euro, cu perspective de crestere in urmatorii ani.
Companiile cu activitate pe piata locala investesc anual in turismul de afaceri incepand de la 200.000 euro si ajung in unele cazuri pana la mai multe milioane de euro.In calatoriile de afaceri companiile trimit angajati din toate departamentele si in special pe cei din conducere si pe oamenii de vanzari.
Statisticile arata ca, in general, clientii corporate locali prefera zborurile directe, cele mai multe dintre sediile centrale fiind localizate in Europa. Totodata, se observa o crestere a mediei de cazare a turistilor veniti in Romania in interes de afaceri.
Mai mult, peste 60% din innoptarile inregistrate in hotelurile din Romania sunt reprezentate de calatoriile de afaceri, iar acest procent cresre la 75% din totalul innoptarilor in orasele mari si la 93% in hotelurile din Bucuresti.
Sursa: turism.bzi.ro