Interne

Vezi aici care sunt cele mai populare destinaţii de cumpărături din Bucureşti

Peste jumătate dintre retailerii prezenţi în România au raportat anul trecut o creştere cu până la 30% a vânzărilor, potrivit unui sondaj realizat de Colliers, din care reiese, totodată, că cele mai performante centre comerciale din capitală au fost AFI Palace Cotroceni, Băneasa şi Bucureşti Mall.
Sondajul a fost realizat prin intervievarea în luna martie a peste 100 de retaileri prezenţi atât în centrele din Bucureşti, cât şi în cele din ţară. Sondajul a fost trimis către retailerii care operează reţele cu mai multe unităţi comerciale.


„În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în 2010, a existat o plajă largă de răspunsuri, de la scăderi la creşteri abrupte. Mai mult de jumătate dintre retailerii participanţi la studiu au simţit o apreciere a vânzărilor de până la 30% în timp ce restul au înregistrat fie o stagnare, fie o scădere, însă într-un procent mai mic decât anul anterior. Aceasta arată că, în pofida crizei şi a dificultăţilor din piaţă, un număr din ce în ce mai mare de retaileri au reuşit să-şi optimizeze reţelele şi să crească performanţa magazinelor”, se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă imobiliară.


Faţă de 2009, se constată o îmbunătăţire a rezultatelor raportate de retaileri, când majoritatea companiilor au raportat scăderi ale vânzărilor cu 10%-30%


Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucureşti au înregistrat în 2010 vânzări pe metru pătrat în medie cu 25% mai mari decât magazinele din cele mai bune malluri din ţară.
Autorii sondajului subliniază că diferenţa dintre performanţa magazinelor din Bucureşti şi ţară a devenit sensibil mai mică faţă de 2009, când exista un ecart al vânzărilor de 40%.


„Concurenţa acerbă de pe piaţă a adus o schimbare de situaţie în clasamentul centrelor comerciale în 2010 comparativ cu 2009, aşa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat printre retaileri de Colliers International”, se menţionează în comunicat.
În funcţie de rezultatele raportate de retaileri în 2009, cele mai performante centre comerciale din capitală au fost Bucureşti Mall şi Unirea Shopping Center.
„Rezultatele studiului arată că, în 2010, AFI Palace Cotroceni a reuşit să devină cea mai populară destinaţie pentru cumpărături din Bucureşti, printr-un mix bun de chiriaşi şi prin oportunităţile de distracţie create vizitatorilor. Următoarea poziţie este aprig disputată de Băneasa Shopping City şi Bucureşti Mall. Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializaţi, comercianţii plasează cele două centre foarte aproape unul de celalalt. Deşi este un mall relativ nou, Băneasa Shopping City a reuşit să se poziţioneze foarte bine, vizând populaţia cu venituri medii spre mari, în timp ce Bucureşti Mall încă beneficiază de avantajul de a fi primul mall modern din Capitală”, se arată în comunicat.
Situat pe locul trei, Unirea Shopping Center deţine avantajul locaţiei excelente şi se află într-un proces continuu de îmbunătăţire a calităţii mixului de chiriaşi.
După Unirea, Plaza România este următorul centru ca performanţă în viziunea retailerilor.
În 2009, Baneasa Shopping City a ocupat locul trei în top, iar Plaza Romania şi AFI Palace disputau locurile 4-5.
În ceea ce priveşte centrele comerciale din celelalte oraşe importante din ţară, sondajul a evidenţiat că faţă de 2009, nu a existat o schimbare majoră în topul trei din punctul de vedere al performanţei înregistrate de magazinele retailerilor.


Astfel, Constanţa rămâne oraşul cu cele mai mari vânzări în centre comerciale (peste 30% din respondenţi au indicat Constanţa pe locul 1), urmat îndeaproape de Cluj-Napoca. Timişoara ocupă locul trei, cu toate că are o istorie îndelungată a retail-ului modern, dar cel mai probabil este afectată de obiceiurile de consum ale populaţiei din zona care încă îşi face cumpărăturile în oraşele de graniţă din Ungaria.
Sondajul a fost realizat printre retaileri care operează cel puţin trei magazine în centre distincte din Bucureşti. Plaja respondenţilor a fost astfel restrânsă, de aceea rezultatele nu trebuie considerate un clasament obiectiv al centrelor comerciale ci mai degrabă o evaluare a propriei reţele de magazine, din perspectiva retailerilor, menţionează Colliers.


sursa: mediafax.ro

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top
Translate »

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co