Interne

Precizari MDRT

Precizari MDRT

În vederea rectificării unor informaţii şi interpretări greşite, cu privire la investiţiile derulate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în ultimii ani pentru dezvoltarea infrastructurii turistice şi pentru promovarea României ca destinaţie turistică, MDRT a transmis un comulnicat de presa care cuprinde anumite precizari.

1. Observaţiile prezentate de directorul de contractări al turoperatorului Thomas Cook, subsidiara din Germania, Alexander Wrede, nu contestă strategia MDRT de dezvoltare şi promovare a turismului românesc. Faptul că Thomas Cook a decis ca, începând din acest an, să reintroducă destinaţii turistice româneşti în cataloagele sale este tocmai dovada că turismul românesc a devenit mai atractiv în ultimii ani (menţionăm că Thomas Cook s-a retras de pe piaţa românească în 2006).

2. În ultimii trei ani, cei mai mari turoperatori din lume au decis să reintroducă destinaţii turistice româneşti în cataloagele lor ca urmare a rezultatelor pozitive ale strategiei MDRT de dezvoltare şi promovare a turismului românesc.

3. Investiţiile în infrastructură şi promovare derulate de MDRT au rezultate concrete care se regăsesc, în primul rând, în creşterea numărului de turişti. Astfel, numărul de turişti români a avut o creştere anul trecut faţă de anul anterior de 17%, iar numărul de turişti străini care au venit în România a avut o creştere de 13%, înregistrându-se, astfel, recorduri pentru perioada postdecembristă. De asemenea, şi cheltuielile turiştilor străini în România au înregistrat creşteri, de 18,4%, anul trecut comparativ cu anul 2010.

4. MDRT a alocat, în perioada 2009 – 2011, pentru dezvoltarea turismului fonduri europene şi de la bugetul naţional în valoare de 812 milioane de euro, faţă de 20 de milioane de euro, cât au fost alocate în perioada 2006 – 2008. Din aceste alocări, o mare parte a fost contractată în cadrul a aproximativ 500 de proiecte de dezvoltare a infrastructurii turistice şi de promovare. Unele din aceste proiecte au fost finalizate, altele se află încă în derulare.

5. Pentru activităţile de promovare şi marketing turistic, din 2009 până în prezent au fost investite aproximativ 22 de milioane de euro, majoritatea reprezentând fonduri europene.

6. Strategia brandului turistic naţional, realizată de două dintre cele mai prestigioase firme de cercetare de pe piaţă şi consultanţă în turism, asocierea THR – TNS, a identificat şase produse turistice (turismul cultural, natură, aventură, turism balnear, turism rural, city break) prin care România poate fi competitivă pe piaţa turistică mondială. Cercetările au arătat că litoralul românesc nu poate concura cu cel din alte ţări decât prin oferte turistice din cadrul celor şase produse turistice identificate de strategie, şi nu ca un produs de sine stătător.

Sursa: comunicat MDRT

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co