Externe

România vs.Bulgaria în turism: Unde suntem mai buni şi unde ne depăşesc vecinii

Turiştii străini au petrecut, în medie, în perioada 2008-2010, peste 10,6 milioane de nopţi în Bulgaria şi doar peste 3,1 milioane în România, anual, potrivit Institutelor de Statistică din cele două ţări, se arată în primul raport de turism efectuat de BCR. Totuşi, sunt şi destinaţii în care suntem mai buni decât vecinii bulgari.
Spre exemplu, Bucureştiul atrage mult mai mulţi turişti străini decât Sofia. Potrivit datelor din raportul BCR, în capitala României străinii petrec peste 2 milioane de nopţi, în timp ce în Sofia petrec doar circa 800.000.  

Litoralul, în schimb, înclină balanţa în favoarea Bulgariei, care înregistrează aproape 7 milioane de înnoptări ale turiştilor străini, faţă de aproape 260.000 în România.  

În ceea ce priveşte staţiunile montane, diferenţele între România şi Bulgaria nu sunt atât de mari. România înregistrează 230.000 de înnoptări ale străinilor, iar Bulgaria 280.000. Alte destinaţii turistice din Bulgaria atrag peste 2,5 milioane de înnoptări ale străinilor, faţă de sub 500.000 de înnoptări în România.  

În perioada 2006-2010, încasările din turism pe cap de locuitor din Bulgaria au fost de 7 ori mai mari decât în România.  

Ce anume face diferenţa între România şi Bulgaria? Potrivit studiului BCR, Bulgaria a avut avantajului unei privatizări în domeniu înaintea României şi are o mai bună atracţie a fondurilor europene. De asemenea, promovarea Bulgariei a fost mai activă.

„Deşi are unul dintre cele mai ridicate potenţiale din turism din regiune (peisaje naturale şi biodiversitate), România atrage destul de greu turişti străini, care sunt dispuşi să cheltuiască, în medie, de 12 ori mai mult decât cei autohtoni“, a declarat Lucian Anghel, economistul şef al BCR, cu ocazia lansării Raportului pe Turism.  

Mai multe investiţii străine directe vor contribui la îmbunătăţirea serviciilor şi vor pune bazele pentru creşterea numărului de turişti străini, precum şi a duratei sejururilor petrecute în România. Investiţiile organice alături de pătrunderea capitalului străin în turism ar putea genera fluxuri adiţionale de 1-1,5 miliarde euro în balanţa turismului în 2016, se arată în raport.  

Infrastructura de transport rutier mai bună, acces mai uşor la atracţiile turistice locale – pentru aducerea infrastructurii rutiere aproape de standardele europene trebuie dezvoltată acoperirea şi calitatea sa; transportul pe şosea este dominant atunci când se călătoreste dintr-un loc în altul.  

„Educaţia angajaţilor este un activ important în cadrul serviciilor de turism. Educaţia primară are o pondere importantă în cadrul forţei de muncă din turism în România, cu un posibil impact negativ asupra calităţii serviciilor şi a condiţiilor de călătorie a turiştilor străini“, a adăugat Lucian Anghel.  

Campaniile publicitare mai bune pot asigura o poziţie mai înaltă a României pe harta turismului internaţional. Promovarea imaginii României în străinătate a început să dea roade, iar sosirile turiştilor străini au crescut cu 11% în primele şapte luni ale acestui an, în timp ce fluxurile brute din balanţa turismului au avansat cu 16% în aceeaşi perioadă, se mai arată în raport.

sursa: dailybusiness.ro

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co