Interne

Traficul pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa ar putea creşte cu 6%

Traficul pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa ar putea creşte în acest an cu 6%, de la 6,98 milioane de pasageri anul trecut la 7,43 milioane pasageri, ca urmare a intrării pe piaţă a operatorilor Pegasus din Turcia şi Qatar Air din Emiratele Arabe Unite

„În primul semestru au fost înregistraţi 3,12 milioane de pasageri, iar pentru întreg anul previzionăm că vom ajunge la un trafic de 7,43 milioane de pasageri, pe cele două aeroporturi, în creştere cu 6% faţă de anul trecut. Este o creştere naturală, prin dezvoltarea unor rute unde există mai mulţi pasageri, dar şi prin operarea a două companii noi la Otopeni”, a declarat directorul de calitate al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache, la un forum pe tema infrastructurii aeroportuare.

Aeroporturile Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa) funcţionează sub autoritatea CNAB.

Referitor la reorganizarea aeroportului Băneasa, care va fi transformat în aerogară pentru curse de business, Iordache a spus că planul vizează scăderea traficului, de la două milioane de pasageri pe an la valoarea la care a fost proiectat, de 300.000 pasageri pe an.

„Traficul pe Băneasa este supraglomerat. Prin reconfigurare, vrem să aducem iar traficul la 300.000 de pasageri, dar la un nivel de calitatea superioară, asemănător cuLondonCityAirport”, a afirmat Iordache.

El a spus că check-in-ul va fi realizat în maxim 15 minute, iar distanţa de la avion la parcarea auto va fi parcursă de pasageri în cel mult 5 minute.

Totodată, traficul la nivelul României ar putea creşte în acest an cu 10% faţă de 2010, de la 10,09 milioane pasageri la 11,1 milioane pasageri, potrivit directorului comercial al aeroportului din Cluj, Gabriela Zanc, care a citat un studiu al Asociaţiei Aeroporturilor din România.

„Previziunile pentru perioada 2011 – 2015 sunt de creştere a traficului cu 10% în fiecare an, până la un nivel de aproximativ 16,26 milioane pasageri”, a declarat Zanc.

Din traficul total, 90% este realizat de primele patru cele mai mari aeroporturi, respectiv Otopeni, Băneasa,Timişoaraşi Cluj.

Zanc a adăugat că, la Aeroportul Cluj-Napoca, traficul ar putea creşte în acest an cu 5% şi până în 2015 cu 10%, la 1,65 milioane pasageri.

În ultimii ani, aerogara a început un proces de dezvoltare a infrastructurii, prin construcţia unui terminal nou de sosiri şi a unuia de plecări, construcţia unei noi piste care are ca termen de finalizare anul viitor. Totodată, autorităţile intenţionează să construiască un terminal cargo, un hotel şi o parcare supraetajată.

sursa: wall-street.ro

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Most Popular

To Top

Powered by themekiller.com watchanimeonline.co